Varis

Varis Nedir?

Varis, toplardamarların genişlemesi veya uzamasıdır. Burada temel problem damarda meydana gelen sorunun kalıcı olmasıdır. Genellikle alt bacakta görülen varisler yüzeysel toplardamarların belirgin ve kıvrılı şekle sokarak sorun oluşturur. İlk başlarda sadece görüntü kirliliği yaratan varis zamanla ağrılı ve ciddi bir rahatsızlık haline dönebilir.

Eğer varisiniz varsa ayakta durduğunuz süre arttıkça bacak ağrısı, bacaklarda şişlik, dolgunluk hissiyatı ve kramplar meydana gelebilir. Bunun yanı sıra damarlarda görünen bozukluk hastayı görüntü olarak rahatsız eder. Hastanın yaşam kalitesi azalır ve hastanın psikolojisi olumsuz etkilenir.

varisnedenolusur.png

Varis Neden  Oluşur?

Erkeklere oranlara kadınlarda daha çok görülen varis, genellikle ırsidir. Aile genetiğinde varis geçmişi  varsa  görülme olasılığını artar.

Hamilelik, doğum kontrol hapları, şişmanlık ( obezite ) toplardamar tıkanıklığı, yapısal olarak damarlarda zayıflık ve yaşlılık gibi sebeplerle de varis görülme ihtimali artar

Sağlıklı kişilerde, kan akışı ayak bileklerinden  kalbe doğru hareket eder. Tam tersi durumda ise  bacaklardaki kan yukarıdan aşağıya doğru akar veya deri yüzeyine doğru kaçar. Bunun sonucunda toplardamarda kan basıncı artar  ve varisler ortaya çıkar.

Varisin Belirtileri Nelerdir?

Genellikle hastalar bacaklarda ağırlık ve yorgunluk hissi, ciltte kaşıntı, gece krampları, bacaklarda şişlik ve ağrı ile doktora başvurur. Yaşam kaliteleri düşen bireyler dinlendiklerinde yani özellikle sabah saatlerinde şikâyetlerinde azalma olduğunu dile getirir. Ancak yorgunluğun arttığı akşam saatlerinde ise yakınmalar artar. Bu aslında kişinin ayakta durması, kendini yormasıyla doğru orantılıdır.

İlk başta görüntüyü bozan kılcal damarlar olarak  kendini gösteren varisler daha sonra kalınlaşır  kabarık şişkin bir hal alır ve bacakları kalınlaştırır.

Tedavi gecikirse varis ayak bileğine kadar ilerleyerek son aşamasını tamamlar. Uzun yıllar tedavi edilmeyen damarlarda pıhtı meydana gelebilir. Herhangi bir travma sonucu kanama oluşabilir.

varisbelirti_edited.jpg

Varis Şikayetlerini Azaltmak İçin Öneriler

free Delivery_edited.jpg
  • Komşu teyzenin kremini, ilacını kullanmamak

• Doktora gitmek

• Düzenli yürüyüş.

• Varis çorabı giymek

• Uzun süre ayakta durmamak ya da oturmamak.

• Bacakları kalp seviyesini üstüne kaldırmak.

• Rahat ayakkabı giymek

• Dar kıyafetler giymemek.